Početna Putopisi Silverstone F1 2009 report
Silverstone F1 2009 report PDF Ispis
(5 ocjena, prosjek: 5.00 od 5)
Putopisi
Autor zekohonda   
Srijeda, 15 Srpnja 2009 11:25
Popis članaka
Silverstone F1 2009 report
Drugi dio
Treći dio
Četvrti dio
Sve stranice

 

Konichiwa!

 


Prije opisa samog vikenda u Silverstoneu, par osnovnih informacija o stazi. Staza Silverstone je smještena nekih 100-njak kilometara sjeverozapadno od Londona. Pokraj istoimenog mjesta je za vrijeme II. svj. rata napravljen vojni aerodrom, a 1948. aerodrom je prenamijenjen, i 2.X. vožena je prva utrka pod organizacijom Britanskog kraljevskog autokluba (BRDC) koji je i dandanas vlasnik staze.

Na toj stazi je odvožena i povijesna prva utrka Formule 1 1950., a nakon nje silverstone je još 42 puta bio domaćin F 1 utrke - ne piše na ulazu džabe 'the home of british gp'. Kako stvari stoje, 2009. je odvožena zadnja utrka, jer se dogodine 'british gp' seli u Donington. Taj podatak je bio jedan od najvažnijih motiva da se ove godine pođe baš tamo pogledat utrku (nakon Mađarske i Barcelone).

 

Sad malo o samom gp vikendu. Od šestero putnika iz Grada, petero nas je išlo na utrku, dvoje ljudi je bilo na stazi i subotu i nedjelju, ostalo troje samo u nedjelju. 'Nas' dvoje smo uzeli vikend general admission kartu (čitaj: najjeftiniju), za 125 funti, s kojom smo imali pristup svim 'livadama' i 'brdašcima' okolo staze, ali nismo smjeli ić na tribine i 'stajanja'. Ostala trojica su uzela slijedeću najjeftiniju vikend kartu za nekih 170 funti copse terrace, nekakvu betonsku tribinu na prvom zavoju, na kojoj nema fiksiranih plastičnih stolica, te karte se zovu 'terrace', kod nas bi mogli to prevest kao 'stajanje' , dok su najskuplje 'grandstands' karte-tribine sa sjedalicama. Naravno, sve karte su bile rasprodane, tako da je nekih 130 000 ljudi bilo na utrci. Na velikoj nagradi Turske, dva tjedna prije Silverstonea bilo je samo 30 000 posjetilaca. Do staze smo stizali vlakom iz Londona, neke 24 funte je povratna karta, oko 1 i 15 traje vožnja. Zatim bi se iskrcali u Northamptonu, odakle smo hvatali besplatan autobus do staze, ta vožnja bi trajala oko 20-ak minuta.

Velika većina gledatelja kampira pokraj staze, ili stoji u privatnom smještaju pokraj staze. Kampiranje je skupo, i ne može se kampirat samo npr. jednu noć (u biti može, ali platiš za 3 noći Smile) , dok su 'apartmani' okolo zauzeti par godina unaprijed. Većina ih na stazu stiže rano ujutro (oko 5-6 se staza otvara), i stvore veliku prometnu gužvu pa 20-ak kilometara do staze prolaze za 3 sata, dok bi mi stizali na zadnji autobus za do staze koji kreće oko 10 i po/11 i lagano, bez gužve stigli do staze Smile. Velika većina ranoranioca (naravno) nema grandstand karte, pa donose sa sobom one male piknik stolice na rasklapanje i zauzimaju najbolja slobodna mjesta, i ne miču otale dok ne završi utrka. I tako stižemo frend i ja u subotu do glavnog ulaza, začudilo me da ne pregledavaju što se unosi unutra, ne kopaju po torbama, prijenosnim frižiderima koje ljudi unose...



Posljednja izmjena Nedjelja, 19 Srpnja 2009 13:34
 

Komentari

avatar Bile
0
 
 
bravo zeko ! drugi put majicu od turčina nosit
avatar b/a
0
 
 
tako je. kakva je to fascinacija bukom? a zašto uopće ovi drže govore? je li to samo tu običaj ili to uvijek rade?
a što se tiče ovih drugih stvari što si ih nabrojo na kraju to možeš u drugom tekstu opisat.
avatar zekohonda
0
 
 
-nije buka nego zvuk! :)
-što se tiče držanja govora, lijepo je vidit da vozač nakon utrke ne sjedne u auto/helikopter i ide ča , nego dođe malo popričat sa fanovima, podijeli koji autogram, progovori kako je bilo na utrci i tako to. i sve to u jednoj ležernoj, opuštenoj atmosferi...mislim da takav vid partya ima samo u engleskoj. neđe drugo sigurno imaju nekakve prezentacije, ali ovako pred tisućama mislim da ima samo u engleskoj. općenito, vozači su dosta izolirani tijekom gp vikenda, nemaju kontatka sa pravim fanovima, tako da je gp party jedna od rijetkih prilika za vidit ih i čut.
u australiji npr. fanovi imaju dosta više šanse vidit, popričat, slikat se sa nekim nego u evropi.
-ne da mi se pisat o 'drugim' f 1 stvarima, možda dogodine, nakon neke druge utrke.
Morate biti prijavljeni za slanje komentara i odgovora.
Radim....
Poslano
Nije uspjelo