Početna Putopisi Silverstone F1 2009 report
Silverstone F1 2009 report PDF Ispis
(5 ocjena, prosjek: 5.00 od 5)
Putopisi
Autor zekohonda   
Srijeda, 15 Srpnja 2009 11:25
Popis članaka
Silverstone F1 2009 report
Drugi dio
Treći dio
Četvrti dio
Sve stranice

 

Konichiwa!

 


Prije opisa samog vikenda u Silverstoneu, par osnovnih informacija o stazi. Staza Silverstone je smještena nekih 100-njak kilometara sjeverozapadno od Londona. Pokraj istoimenog mjesta je za vrijeme II. svj. rata napravljen vojni aerodrom, a 1948. aerodrom je prenamijenjen, i 2.X. vožena je prva utrka pod organizacijom Britanskog kraljevskog autokluba (BRDC) koji je i dandanas vlasnik staze.

Na toj stazi je odvožena i povijesna prva utrka Formule 1 1950., a nakon nje silverstone je još 42 puta bio domaćin F 1 utrke - ne piše na ulazu džabe 'the home of british gp'. Kako stvari stoje, 2009. je odvožena zadnja utrka, jer se dogodine 'british gp' seli u Donington. Taj podatak je bio jedan od najvažnijih motiva da se ove godine pođe baš tamo pogledat utrku (nakon Mađarske i Barcelone).

 

Sad malo o samom gp vikendu. Od šestero putnika iz Grada, petero nas je išlo na utrku, dvoje ljudi je bilo na stazi i subotu i nedjelju, ostalo troje samo u nedjelju. 'Nas' dvoje smo uzeli vikend general admission kartu (čitaj: najjeftiniju), za 125 funti, s kojom smo imali pristup svim 'livadama' i 'brdašcima' okolo staze, ali nismo smjeli ić na tribine i 'stajanja'. Ostala trojica su uzela slijedeću najjeftiniju vikend kartu za nekih 170 funti copse terrace, nekakvu betonsku tribinu na prvom zavoju, na kojoj nema fiksiranih plastičnih stolica, te karte se zovu 'terrace', kod nas bi mogli to prevest kao 'stajanje' , dok su najskuplje 'grandstands' karte-tribine sa sjedalicama. Naravno, sve karte su bile rasprodane, tako da je nekih 130 000 ljudi bilo na utrci. Na velikoj nagradi Turske, dva tjedna prije Silverstonea bilo je samo 30 000 posjetilaca. Do staze smo stizali vlakom iz Londona, neke 24 funte je povratna karta, oko 1 i 15 traje vožnja. Zatim bi se iskrcali u Northamptonu, odakle smo hvatali besplatan autobus do staze, ta vožnja bi trajala oko 20-ak minuta.

Velika većina gledatelja kampira pokraj staze, ili stoji u privatnom smještaju pokraj staze. Kampiranje je skupo, i ne može se kampirat samo npr. jednu noć (u biti može, ali platiš za 3 noći Smile) , dok su 'apartmani' okolo zauzeti par godina unaprijed. Većina ih na stazu stiže rano ujutro (oko 5-6 se staza otvara), i stvore veliku prometnu gužvu pa 20-ak kilometara do staze prolaze za 3 sata, dok bi mi stizali na zadnji autobus za do staze koji kreće oko 10 i po/11 i lagano, bez gužve stigli do staze Smile. Velika većina ranoranioca (naravno) nema grandstand karte, pa donose sa sobom one male piknik stolice na rasklapanje i zauzimaju najbolja slobodna mjesta, i ne miču otale dok ne završi utrka. I tako stižemo frend i ja u subotu do glavnog ulaza, začudilo me da ne pregledavaju što se unosi unutra, ne kopaju po torbama, prijenosnim frižiderima koje ljudi unose...


Glavni ulaz je kod startno-ciljne ravnine, i golema gužva vlada oko staze. Bezbroj štandova za hranu i piće, svi puni. Raznolik izbor hrane, ne samo fish&chips i hamburgeri, po zadovoljavajućim cijenama. Velika piva je recimo 3.5 funte, dok sam u barci plaćo istu 8,5 e (najskuplje u život, :tužni smajli: ). Masovno se piva loče, pa vidiš masu pijanih ljudi kako teturaju, leže, spavaju , a vode dijecu sa sobom :) . Oko staze ima masu trkaćih i serijskih porschea, lotusa, ferrarija koji se nude za vozit po stazi, u neke 'slobodne' dane. Kad se prođu ti štandovi, ulazi se u ' F1 village'. Tu su smješteni službeni 'mrčndajz' štandovi od timova, službene F 1 butige, silverstone butiga, bridgestone štand... Npr. na mclarenovom štandu je izložen njihov bolid na kojem je natjecanje u mijenjanju guma i safety car, na toyotinom možeš sjest u 'bolid' i vozit utrku na simulatoru...

Pazari se 'sve u 16', pa sam i ja tu uzeo par naručenih stvari za drugove (bisere rasute) u domaji. Brawn gp je imo čak tri svoja štanda, i oko njih je vladala najveća gužva. Tako da je najviše bilo novopečenih brawn gp fanova, onda mclarenovci, ferrarijevci, williams, pa svi ostali. U Mađarskoj i Barci je ipak bila bolja ponuda mrčandajza, jer je bilo i dosta neslužbenih štandova, đe se moglo svakavih (starijih,motogp, wrc, le mans...) stvari kupit za male pare. Još je oko staze bilo dosta sadržaja, bungiee jumping, nekakvo hodanje po preprekama, penjanje po umjetnoj stijeni, štand britanstkih komandosa (ako se ko oće prijavit Smile) , vožnja auta na daljinski, stari bolid Jackiea Stewarta, arrowsow bolid za troje, wtcc bmw, bmw junior formula... I tako smo ošli pogledat kvalifikacije sa te 'tarace' (jer su nam frendovi dali svoje karte za subotu). Očekivana gužva, stojimo neđe pozadi jer su sprijeda ovi sa stolicama, nije baš mjesto pogodno za slikavat jer dosta brzo bolidi prolaze.


Ljudi najviše navijaju, trube kad se pojave Button ili Hamilton....zvuk bolida je (samo) ok, glasan, ali ja sam ipak malo razočaran. Da je duplo glasnije 'to' bi bilo 'to'. Ipak dosta ljudi ima čepove u ušima. Meni su puno glasniji bili auti na dubrovačkim utrkama sredinom devedesetih...kad bi prošo Granda u crvenom M 3-ju cijela utroba i pluća bi mi se tresla, ođe nije bilo takvih situacija. Mada, eto red bull mi se stvarno činijo najglasnijim - renaultov motor, glasniji nego u 'pravom' Renault bolidu. Popili tu par piva sa nekim Vukovarcima, i ošli dalje malo šetat. Poslije je bila gp2 utrka koju smo gledali sa livade na ekranu, a poslije utrka formule bmw junior – tu nije bilo čuvara na ulazima, pa smo gledali utrku sa glavne tribine. Prekrasan osjećaj Smile. Još sam se tu po dogovoru sreo sa jednim super aguri fanom, pa smo išli doma. Sutra nas 5, opet vlak (dobili grupni popust, oko 15 futni nas došla povratna Smile), zadnji bus do staze, ulaz, i onda razlaz, oni do svoga 'stajanja' , ja i frend tražimo dobro GA mjesto, prije toga se kvalitetno ispišali Smile i našli ga poviše luffield terracea, stali kraj ulaza na to 'stajanje', balkanski se malo probili, i nekih sat i po čekali da počne utrka. (propustili smo utrke porshche cupa i gp2-klasika).

Mjesto je bilo dobro, jer bolidi sporije prolaze, imamo solidan pregled zadnjeg dijela staze prije startno-ciljne ravnine i imamo ekran ispred sebe Smile. Oko podne ipo su prošli svi vozači na kamionu, i pozdravljali publiku (ponos silverstone grada je drivers parada) , onda nekakva limena glazba, himna, i air show akrobatske skupine Red arrows. Stvarno su dobri bili, samo malo pretihi Smile, onda je Jackie Stewart provozo par kurgova u staroj matri, neka čudna crvena lola je isto vozila, pa safety car.... i onda utrka... Redbullovi očekivano dominatni, onda Brawn, Ferrari, Williams. Ekipa je bila razočarana jerbo je Button završio tek 6.(mada se trudio), a Hamilton 16. Tu smo stali nekih pola sata, pa smo krenuli u đir oko staze, i pronalazli skroz dobra mjesta za gledat. Vidili smo bili sudar Bourdaisa i Heikija Smile nažalost, zajebo sam slike sa utrke, nešto sam se igro sa aparatom i nisam skonto da su slike pretamne (mislio sam da je to zbog odsjaja sunca u ekran), pa ove što vidite, i nakon obrade, izgledaju ko da su slikane mobitelom.


Kraj utrke, svi sretni, svi pozdravljaju ove koji su završli utrku, baš dobra atmosfera. Vidili smo i Hamiltona koji se malo vrtio, palio gume kraj pokraj staze-svaka mu čast (http://www.youtube.com/watch?v=jSJi50tCrvs). Jedino je loše to , da je u Silverstoneu zabranjeno izletit na stazu, pasmater! Nakon kraja F1 utrke krenula je historic car race, sa fenomenalnim starim GT autima, formulama, le mans prototipovima - koji imaju puno moćniji, dublji zvuk of F1 bolida - ipak se tu radi o puno većoj kubikaži, i nižim okretajima. Još je poslije letio RAF-ov Tyhphoon (eurofighter) , i pravio akrobacije. On je bio jedno 43x glasniji od Red arrowsa, i fakat sam uživo u toj grmljavini. U subotu je kod copse zavoja navečer bio nekakav rock koncert kojeg nisam vidio, jer smo se vraćali nazad, dok je u nedjelju, kad je sve završilo bio tradicionalni gp party. Prvo te puste tunelom da uđeš 'unutar' staze, onda prolaziš kraj paddocka , đe možeš vidit nekog vozača, slikat ga, čekat autogram, a dalje onda ideš do te livade đe se skupilo jedno 20 000 ljudi. Fenomenalna atmosfera, prvo govore F1 vozači (sadašnji i bivši), pa onda bude koncert đe npr. Eddie Jordan (vlasnik bivšeg Jordan gp-a) svira bubnjeve, pa valjda opet malo pričaju vozači. Nažalost frend mi je popizdio, da tu stojimo skoro sat vremena, a reko sam samo 5 minuta, pa nisam dočeko koncert. Ali sam poslušo govore Nica Rosberga, Kazukia Nakajime, Neslinha Piqueta (sve sinovi f1 vozača!), Johnnya Herberta...Ni Hamiltona, Vettela i Buttona nisam dočeko Smile, ali zato sam dočeko apsolutne legende sir. Stirlinga Mossa i sir. Jackiea Stewarta i to bijaše highlight cijelog vikenda (zbog vašeg zdravlja, neću prepričavat njihove govore. Smile

Koga zanima neka pogleda http://www.youtube.com/watch?v=Q98Wu0-gUpY&feature=related , i ostale related clipove...Na povratku nam je trebalo nekih sat vremena do Northhamptona, skroz ok i očekivano. U utorak sam se još sreo na večeri u sushi restoranu sa super aguri i sato fanovima, i to bi bilo to... Rekli su mi funkcioneri, nemoj da bude predug tekst, neka bude razumljiv svima, ali ybg, ponese me, i eto dvije stranice u wordu, a uopće se nisam dohvatio previše same utrke, trenutnog odnosa snaga u formuli, zatim i FIA/FOTA rata, Bernija, novih pravila, zašto je Silverstone izgubio utrku i svega ostaloga što nažalost opterećuje današnju F1 ...

Evo linka za ostale slike: http://s192.photobucket.com/albums/z168/zekohonda/silverstone%202009/ Svaka slika ima opis, samo morate kliknut na nju.

P.S. plaćam piće u betuli svakome ko je pročito tekst do kraja!

Posljednja izmjena Nedjelja, 19 Srpnja 2009 13:34
 

Komentari

avatar Bile
0
 
 
bravo zeko ! drugi put majicu od turčina nosit
avatar b/a
0
 
 
tako je. kakva je to fascinacija bukom? a zašto uopće ovi drže govore? je li to samo tu običaj ili to uvijek rade?
a što se tiče ovih drugih stvari što si ih nabrojo na kraju to možeš u drugom tekstu opisat.
avatar zekohonda
0
 
 
-nije buka nego zvuk! :)
-što se tiče držanja govora, lijepo je vidit da vozač nakon utrke ne sjedne u auto/helikopter i ide ča , nego dođe malo popričat sa fanovima, podijeli koji autogram, progovori kako je bilo na utrci i tako to. i sve to u jednoj ležernoj, opuštenoj atmosferi...mislim da takav vid partya ima samo u engleskoj. neđe drugo sigurno imaju nekakve prezentacije, ali ovako pred tisućama mislim da ima samo u engleskoj. općenito, vozači su dosta izolirani tijekom gp vikenda, nemaju kontatka sa pravim fanovima, tako da je gp party jedna od rijetkih prilika za vidit ih i čut.
u australiji npr. fanovi imaju dosta više šanse vidit, popričat, slikat se sa nekim nego u evropi.
-ne da mi se pisat o 'drugim' f 1 stvarima, možda dogodine, nakon neke druge utrke.
Morate biti prijavljeni za slanje komentara i odgovora.
Radim....
Poslano
Nije uspjelo