Pravila kotića

OSNOVNA PRAVILA:
1. Igra se s kartama za tresetu
2. optimalan broj igrača je 5
3. jedan igrač piše bodove na specifičan način koji će biti posebno objašnjen
4. igrač koji piše ima trat tj. na početku partije je prvi s ruke
5. igraju se tri kruga (ako nije drugačije dogovoreno zbog posebnih okolnosti npr manjeg/većeg broja igrača)
6. na početku novog kruga trat ima onaj koji je prvi ispo u prethodnom krugu
POČETAK IGRE:
1. nakon sto se karte promješaju igrač s desna MORA presjeć špil i to samo jedanput
2. uvijek se dijeli 5 karata u smijeru kazaljke na satu
3. višak karata (ako je 5 igrača podjeli se 5*5=25 karata) se stavi sa strane i niko ne zna (osim eventualno vještog mješača) koje su karte van igre
1. igra se po pravilima tresete u manje uz razliku da su trica i dvica najslabije karte
2. igra se dok ne ispadnu svi igrači osim pobjenika kruga
3. ispada se kad se skupe 4 crtice (boda) u krugu
4. nakon što ispadne prvi igrač ostali nastavljaju igrat dalje i dotad osvojene crtice (bodovi) se prenose u daljni tijek kruga
5. kad ostanu zadnja 2 igrača u krugu igra se finale
6. u finalu je u igri samo 10 karata (od 40) pa je trat iznimno važan
BODOVANJE UNUTAR JEDNOG KRUGA:
1. ko skupi najviše bodova dobija crticu
2. kad igrač skupi 4 crtice ispada
3. ako 2 igrača skupe isti i najveći broj bodova obojica dobijaju crticu i to se naziva indo (anlogno tome postoji i intre…)
4. bodove nose samo:
as – 6 bodova
kralj – 5 bodova
konj – 4 boda
fanat – 3 boda
zadnja ruka – 6 bodova
5. kad igrač napravi kaput svi ostali dobiju po crticu, a on gubi jednu crticu (ili dobije jaje ako je na nula crtica)
5.a) za napravit kaput potrebno je pokupit svih pet ruka
5.b) ako jedan igrač pokupi prve 4 ruke može birat oće li igrat zadnju kartu ili će ić u mac (ponavlja se partija isti igrač ponovo mješa)
5.c) ako se igrač odluči i odigra zadnju kartu i protivnik mu je ubije, protivnik gubi crticu (bez obzira koliko ponata skupio u toj zadnjoj ruci), a igrač kojem nije uspio kaput dobija crticu
BODOVANJE U CJELOKUPNOJ PARTIJI:
1. moze se igrat na 2 načina: na ukupan broj bodova u cijelom kotiću ili na pobjede u krugovima
2. ako se igra na pobjedu u krugovima onda je cilj pobjedit u najmanje jednom krugu i tako izbjec plaćanje ture pića koje je obavezno dok se igra kotić ispred adove betule na Dančama
3. ako se igra na bodove cilj je skupit što više bodova u sva tri kruga i turu plaćaju dvojica koja imaju najmanje bodova
4. boduje se na slijedeći način:
0 bodova – onaj ko ispadne prvi
1 bod – onaj ko ispadne drugi
2 boda – onaj ko ispadne treći
3 boda – onaj ko izgubi u finalu
5 bodova – pobjednik finala
4.a) ako pobjednik završi krug s jajima, za svako jaje dobija po jedan ekstra bod
b/a
alal vera za ovaj opis kotića, možda vam se dogodine i pridružim.
Zasto nije naglasenije spomenuta dimenzija pića u ovoj igri?
zamolio bi glavnog i odgovornog (navodno benito jos nije radu naucio) da poravna tekst ko sto sam ga i poslo u svrhu lijepseg i urednijeg izgleda. kao i na naslovnici.
zeko cekamo te dogodine za stolom